FİİLLERİN ANLAM ÖZELLİKLERİ





Fiillerin Anlam Özellikleri

Fiiller anlam özelliklerine göre iş, oluş ve durum bildirirler.

1- İş (Kılış) Fiilleri

Öznenin iradesiyle, bir nesne üzerinde gerçekleşen, öznenin nesneyi etkilediğini ve o nesnenin de etkilendiğini gösteren fiillerdir.

Ör: Bilgisayarı çocuklar bozdu.

Fiil “bozdu”dur. “Kim bozdu?” dersek “çocuklar” cevabını alırız, “Neyi bozdu?” sorusuna da “bilgisayarı” cevabını alırız. Yapılan iş bilgisayar nesnesi üzerinden gerçekleşmiştir.

İş fiilleri “kimi” ve “neyi” sorularına cevap verir.

Ör: taşıyor, yazdık, açmalıyız, anlatsak, görelim, bilmişler, siliyordu...

2- Durum (Hareket) Fiilleri

Eylemde nesnenin etkilenmediği fiillerdir. Durum fiilleri “kimi” ve “neyi” sorularına cevap vermezler. Öznenin süreklilik gösteren bir durumunu anlatan fiillerdir.

Ör: Sınıfın ortasında durmuş. Fiil “durmuş”tur. “kimi” ve “neyi” sorularına cevap alamayız. “Durma” belli bir süre devam etmektedir.

Ör: Uyumak, uyanmak, susmak, oturmak, yatmak, uzanmak...

3- Oluş Fiilleri:

Bunlar da bir nitelik değişikliği, yani bir durumdan başka bir duruma geçildiğini veya geçilmekte olduğunu bildirirler.Gerçekleşmelerinde öznenin doğrudan etkisi yoktur.
Daha çok “kendiliğinden olma” söz konusudur.

Ör: Bahçedeki ağaçlar yeşermiş. “yeşerme” ağacın bir etkisi yoktur. Yeşerme kendiliğinden olur.

Ör: Solmak, büyümek, bayatlamak, yeşermek, uzamak...

125 yorum:

  1. çok teşekkür edrim çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  2. yaa bn anlamadım bu konuyu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne dion anlamayacak ne var kardeşim daha nasıl anlatsın git derslerini dinle ki buraya bakmak zorunda kalma

      Sil
    2. Biraz tekrar edersen derslerine ve bol bol test çözersen eminim anlarsın, anlarızzzzz;) Ben şey diyecektim fiilde yapı ( yorum bildiren ) ne demek özneler nesnel mi.? Lütfen hemen çok acillll şimdi lütfennn ... ??? N

      Sil
    3. Aynen kardeşim biraz tekrar et

      Sil
  3. kolay konu aslındaaaa...

    YanıtlaSil
  4. kolay bir konu ödew için hepsini geçirdim turgutlu cumhuriyet i.ö.o BORA COŞKUN 7/E

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bnde aynı okuldaydım bu sene taşındık dha yeni 7/c deydim bn

      Sil
    2. bence bu bilgilerini vermemelisin:)

      Sil
  5. valla .. bilmem hoca ne deycek ama galiba güzel katılanlar mesaj atsın....):)=)

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ettm :)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  8. sayın izzet koçak,
    anlatımınıza göre "beklemek" fiili "seni bekledim. " diyebildiğimiz için iş fiili olur ancak beklemek veya özlemek fiilleri gerçekten "anlam özelliğine göre" "iş" mi bildirir? yoksa anlam bakımından "durum" fiillerine mi yakındır? durmak sözcüğü durum bildirirken, anlam özelliği bakımından ona çok yakın olan "beklemek" sözcüğüne nasıl " iş" bildiriyor diyebiliriz? aynı şekilde gelmek sözcüğü kimi/ neyi geldim diyemediğimizden durum mu bildirir?
    ama anlam bakımından bir "iş" değil midir gelmek?
    bu konuyu 4 türkçe öğretmeni arkadaş tartıştık ve görüş birliğine varamadık.. bana göre başlıkta "anlam özelliği" bulunduğundan işin içine "nesne" katmak anlamsızdır... "yapmak için bir güç bir hareket gerektiren fiiler iş" , "bir durağanlık, stabillik bildiren fiiller ise durum fiilleridir." demek daha mantıklı değil midir? böyle söylendiğinde durum fiilleri için yapılan "Eylemde nesnenin etkilenmediği fiillerdir. Durum fiilleri “kimi” ve “neyi” sorularına cevap vermezler. Öznenin süreklilik gösteren bir durumunu anlatan fiillerdir" tanımından sonra "özlemek ve beklemek" fiileri için çelişilmemiş olur zira sizin yaptığınız gibi konuyu anlattığımızda özlemek ve beklemek fiilleri durum fiilleri tanımındaki "Öznenin süreklilik gösteren bir durumunu anlatan fiillerdir" kısmına, iş fiilleri tanımındaki "kimi" "neyi" sorularına cevap verebilme kısmına uyar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iş:Bir sonuç elde etmek, herhangi bir şey ortaya koymak için güç harcayarak yapılan etkinlik, çalışma.iş bildiren fiillerin hareketlilik bildirmesi şart değil.

      Sil
    2. ben pervormas
      ödevimden 100 aldım

      Sil
  9. Sayın Hocam, konuyla ilgili değerlendirmelerinizi dikkatli bir şekilde okudum. Bir beşinci Türkçe öğretmeni olarak tartışmaya son koyabileceğim kanaatinde değilim. Zira Türkçe dersiyle ilgili birçok form, "beklemek" fiili dahil olmak üzere birçok kelime üzerinde ihtihaflı bir yaklaşım içerisinde. Herkes kendi yaklaşımına göre bir değerlendirme yapmakta.

    Ben değerlendirmemi öğrencilerime bu konuyu daha iyi nasıl kavratacağım üzerinden hareketle yapıyorum. Birkaç kelime üzerinde ihtihaf olmasından dolayı "nesne" üzerinden konuyu anlatmamayı doğru bulmuyorum. Bu şekilde anlatımın daha kavratıcı olduğunu düşünüyorum.

    Sizin ortaya koyduğunuz tanımlamalar için de mutlaka bu çapta itirazlar gelecektir. "beklemek" fiili bir "durum fiili" ise bunun için bir güç sarfedilmemektedir.)

    İlginize teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. bana çok yardım etti teşekkkürler. :)

    YanıtlaSil
  11. Örnekler daha çok olması gerekiyodu ama yine de teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. çok yararlandım teşekkürler dr. nurettin beyhan elbir i.ö.o yunus emre

    YanıtlaSil
  13. Test sorusu koyarsanız daha iyi olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yaa bende o yüzden burayi actim bisi cikmadi bir daha bu siteyi gordum hemen cikcam sirf inat olsun die hıh... :-P

      Sil
    2. Gıcik oldum sizeee ...... giciiiiklerrr sizin sitenizi hep kotuliycem aga oldumuuu ....... manyaklar bu kac oldu yaa her girisimde aradigimi bulamiom arkadaslarima da solicem acmasinlar yyaaa manyaklarr sizi hiiiih x( >:)

      Sil
  14. bn bu konuyu anlamadım fakat performans ödevim için süper bi ödev teşekkürler haleyılmaz turgut reis i.ö.o. 7/A

    YanıtlaSil
  15. teşekkür ederim!

    YanıtlaSil
  16. Çooo.........k teşekkür ederim sayenizde Türkçe ödevinden kurtuldum :)) Kazım Özenç Seçen İ.Ö.O 7/A

    YanıtlaSil
  17. Aynen ben de Türkçe ödevinden kurtuldum.Çok tesekkür ederim.Bostancı Atatürk i.ö.o. 7/B

    YanıtlaSil
  18. hocam ağlamak ve gülmek eylemleri için ne dersiniz iş mi durum mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aglamak ve gülmek durum olur çünkü o anda ne yaptığını söylüyor

      Sil
  19. çok çok saolun bizi kurtardınız

    YanıtlaSil
  20. Tesekkür ederim çok güzeldi Tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  21. cok güzel bir ödev hazırladım :) sayenizde teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  22. bu konudan nefret ediyorum ama yinede iyi anlatmışın saol

    YanıtlaSil
  23. hiç güzel olmamış :D

    YanıtlaSil
  24. iyi diyebiliriz

    YanıtlaSil
  25. yaaa ben anlamadım ama umarım işime yararrrrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence işine yarar ama daha fazla örnek olsun lütfen

      Sil
  26. hakikimi








    bence fazla örnek ve daha cok açıklama gerekir

    YanıtlaSil
  27. "beklemek" fiilini meb öğretmen kılavuz kitabı durum bildiren fiil olarak almış.Bence de mantıklı bekleme işini özne yapar ve etkisi onadır nesne almış olsa bile öznenin gerçekleştirdiği eylemden yine özne etkilenir yani nesne etkilenmez.
    Örnek: Otobüsü yarım saat bekledim. ( Bekleme işini ben yaptım ve yine ben etkilendim.Nesne konumundaki otobüs sözcüğü yapılan eylemden etkilenmez.Oysaki iş bildiren eylemlerde nesnenin doğrudan yapılan eylemden etkilenmesi söz konusudur.Durum bildiren eylemlerde öznenin eyleminden özne etkilenir ve eylemin bir süre sürekliliği vardır.Ben bu konuyu çok geniş araştırdım.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın.

      Sil
    2. sayın hocam acaba hangi çalışma kitabında beklemek durum fiil olarak verilmiş?Saygılar.

      Sil
  28. teşekkürler çalışma kitabında öğrnmediğimiz bir etkenlik vardı ama bize fillerde anlam özelliklerinin göstermemişti çok teşeküür ediyorum bunu hazırlayana !:)

    YanıtlaSil
  29. çk teşkkrler :DDDDDDD

    YanıtlaSil
  30. çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  31. çokkkkkk teşekkürler bana yardımcı oldu :))

    YanıtlaSil
  32. süper olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  33. Çok teşekkür ederim :) :)

    YanıtlaSil
  34. Müfredata Uygunmu İzzet Hocam ?

    YanıtlaSil
  35. Müfredata UYGUNMU İzzet Hocam

    YanıtlaSil
  36. Çok teşekkür ederim aynı bizim hocamızın anattığı gibi anlatılmış anlamamıştım şimdi çok güzel anladım süper bir site başarılarını dierimç....

    YanıtlaSil
  37. Çok tesekkürler allah razı olsun

    YanıtlaSil
  38. konu basit fakat biraz çalışmak gerektiriyor

    YanıtlaSil
  39. çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  40. bu site olmasaydı ben hayatta türkçe ödevimi bitiremiezim çokk çokk teşekkür ederim gerçekten 29 EKİM i.ö.o 7-D

    YanıtlaSil
  41. çapa i.ö.okuluna giden var mı acaba varsa yanıtlayabilr mi gnderimi?
    Bu arada ödevimi ypmamda yardmcı oldğunuz içn çok tşekkürler 7/C

    YanıtlaSil
  42. Çok kolay ve güzel. Emeginize sağlık hocam, teşekkürler

    YanıtlaSil
  43. Günüm kurtuldu.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  44. çok teşekkürler sınavıma burdan çalışıyorum ♥

    YanıtlaSil
  45. teçekkürler yazılı için iyi çalışma oldu aynısını kağıda geçirdim

    YanıtlaSil
  46. Cok basit aslında
    örneğin
    onu çöpe attı. Fiilimize bakıyoruz eyer filimizin başına ''onu'' kelimesini getirdiğimizde uyuyorsa iş veya kılış olmuyorsa durum oluyor

    YanıtlaSil
  47. arkadaşlar anlamıyacak bişe yokk şoyle anlatayımm daha ıyı olurr iş: kelimenin başına onu kelimesini getirebiliyorsak oo iş fiili olur ÖRN: onu okumalısınız onu topladı onu doldurdu oluş: kelimenin başına onu kelimesini getıremıyosak o kelıme oluş fiili olur ÖRN: onu orarmış onu kokuşuyor onu doğdu bakın anlamlı olmadıgı için bu oluş fiilidir durum: kelimenin sürekliligi dir yani solma,büyümek,bayatlamak,yeşermek umarım yardımcı olmuşumdur :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. saçmalamışsınız. mümkünse yorum yapmayınız

      Sil
  48. 1.İş(Kılış) Fiilleri

    Fiil, bir nesneyle birlikte kullanılabiliyorsa bu iş fiilidir.Ayrıca kolay yoldan bulabilmek için fiilin başına bir nesne veya "onu" ifadesini getirebiliriz.

    ÖR.: okumak fiilinin başına bir nesne ekleyelim:

    kitap okumak

    onu okumak

    Uyumlu olduğuna göre iş fiilidir diyebiliriz.

    Bunun yanında, yapmak, okumak, yazmak, kazmak, sevmek, bulmak,

    2.Durum Fiilleri

    Fiil, bir nesneyle birlikte kullanılamıyorsa durum fiilidir.Başına bir nesne getirdiğimizde anlamlı olmaz.

    ÖR: uyumak fiilinin başına "onu" ifadesini ekleyelim:

    onu uyumak

    Uyumlu olmadığına göre durum fiilidir diyebiliriz.

    Bunun dışında uyumak , oturmak , dinlemek vb örnekler verebiliriz.

    NOT: Fiiller, cümle içindeyken bu yöntemle aranmasına gerek yoktur.

    3.Oluş Fiilleri

    Bir değişikliği ifade eden fiillerdir.Nesnenin,bir durumdan başka bir duruma geçtiğini ifade eder. Asla onu getirilmez.

    ÖR.: Yaşlanmak bir oluşu ifade eder.


    Çürümek, paslanmak, boyu uzamak , kilo almak vb. örnekler verebiliriz...


    Umarım işinize yaramıştır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler,çok güzel olmuş

      Sil
  49. Çok yardimci oldunuz tesekkur

    YanıtlaSil
  50. çok kolay hemen ezberledim

    YanıtlaSil
  51. Çok sağolun tşk.7.sınıftayım işime çok yaradı sağolun :)

    YanıtlaSil
  52. çok guzel tşk ederım odevı yapmama yadımcı oldunuz

    YanıtlaSil
  53. off.ya.bir.tane.test.hazırlar.mısınnn

    YanıtlaSil
  54. Cok Güzel Site.

    YanıtlaSil
  55. 7.sınıftayım işime yaradı çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  56. çok teşekkürler kılış fiillerinde "kimi" ve "neyi" kavramlarını bilmiyordum...

    YanıtlaSil
  57. 7.sınıftayım, öğretmen tembellik edip bize araştırttırdı ama çok işime yaradı çok saolun :)

    YanıtlaSil
  58. teşekkurler bunu yazana

    YanıtlaSil
  59. çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  60. çoook teşkkür ederim .. keşke biraz daha fazla örnek olsaymış!! ben silahtarağa i ö o 'dan azra

    YanıtlaSil
  61. her sayfada aynı örnekler var..

    YanıtlaSil
  62. bende 7 a dayım çok yardımcı oldu ama ben hala iş ve durumu karıştırıyorum .D

    YanıtlaSil
  63. sağol emeğe saygı :)

    YanıtlaSil
  64. Proje ödevim vardı. Gerçekten çok işime yaradı. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  65. işime çok yaradı sağ ol performansımı yaptım

    YanıtlaSil
  66. çok güzel işime yaradı

    YanıtlaSil
  67. ödevime çok katkıda bulundu sağolun

    YanıtlaSil
  68. beğendimmmmmmm

    YanıtlaSil
  69. cok sağolunn ^_^

    YanıtlaSil
  70. sayenizde konuyu anladım sınava çalıştım teşekkürler emeğe saygı :D

    YanıtlaSil
  71. ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK GÜZEL TESEKKÜRLER :)

    YanıtlaSil
  72. Yha ben bu konuyu hiç anlamıyorun

    YanıtlaSil
  73. çok makbule geçti tşkkr edrm yazandan ALLAH RAZI OLSUN çok işime yaradı ...

    YanıtlaSil
  74. buradan rahatça yararlanabilirsiniz arkadaşlar ...

    YanıtlaSil
  75. Fena olmamış biraz daha ayrıntıya yer verilebiliedi ama yeterli Teşekkürler

    YanıtlaSil
  76. Çok güzel olmuş. Emeğinize sağlık. Sağolun. :)

    YanıtlaSil
  77. Teşekkürler...Çok işime yaradı bazılarını bildiğim için es geçip kafamdan yazdım Evliya çelebi O.O :D :)

    YanıtlaSil
  78. Teşekkürler yazan yaaaa çok sağolll valla kim yazdıysa artıkk

    YanıtlaSil
  79. konu basit ama karışık gelebiliyor

    YanıtlaSil
  80. Isınmak hangi fiile giriyor acaba

    YanıtlaSil
  81. Soru olarak karşınıza çıkarsa fiile 'onu' ekleyin olursa iş fiilidir olmuyorsa eğer cümle oluş değilse (anlaması basit oluşun) kesin harekettir düz mantık daha rahat fazla detaya gerek yok bence

    YanıtlaSil
  82. cok iyi anladim

    YanıtlaSil
  83. öğretmenler bile bukadar iyi anlatamıyo

    YanıtlaSil

Etiketler

5. Sınıf 6. Sınıf 7. Sınıf 8. Sınıf Abartma Açıklamalar Ana Düşünce Anlam Bakımından Kelimeler Anlam Kayması Nedir Anlama Dayalı Anlatım Bozuklukları Anlamına Göre Cümleler Anlatım Bozuklukları Anlatım Teknikleri Aruz Aruz Ölçüsü Atasözü Ayrı Yazılan Birleşik Kelimeler Bağ-Fiil Bağlaçlar Bağlı Cümle Basit Cümle Basit Fiil Basit Fiiller Tablosu Başlık Başlıkların Yazımı Belgisiz Sıfatlar Belgisiz Zamir Belirtili İsim Tamlaması Belirtili Nesne Belirtisiz İsim Tamlaması Belirtisiz Nesne Belirtme Sıftaları Benzetme Bildirme Kipleri Birleşik Cümle Birleşik Fiil Birleşik Kelimeler Nasıl Yazılır Birleşik Yapılı Kelimeler Birleşik Zamanlı Fiiller Birleşik Zamanlı Fiiller Tablosu Büyük Harflerin Yazımı Cinaslı Kafiye Cümle Anlamı Cümle Bağlaçları Cümle Çeşitleri Cümle Oluşturma CÜMLE TAMAMLAMA CÜMLE YORUMU Cümlede Anlam Cümlelerin Anlam Özellikleri Cümlenin Ögeleri Cümleye Çeşitli Anlamlar Katan İfadeler Çapraz Kafiye Şeması Çekim Ekleri - İsim Çekim Ekleri - Fiil Çekim Ekleri Çekimli Fiil Çekimli Fiil Nedir Çoğul Şahıslar De'nin yazımı Devrik Cümle Deyim Deyimleşmiş Fiiller Didaktik Şiir Dikkati Toplama Yolları Dilek Kipi Dilek Kipleri Dilek Kipleri Nelerdir Dize Dolaylı Tümleç Dönüşlü Dörtlük Durum Fiilleri Durum Zarfları DUYGU ANLAMI TAŞIYAN CÜMLELER Duyulan Geçmiş Zaman Düşünce Yazıları Düşünceyi Geliştirme Yolları Düz Kafiye Şeması Edatlar Edebi Sanatlar Edebiyat Bilgileri Edilgen Ek Ek Eylem Ek Fiil Ek Fiilin Gelecek Zamanı Ek Fiilin Şartı Ek Fiilinin Geçmiş Zamanı Ek Halindeki Zamirler Emir Kipi Epik Şiir Etken Ettirgen Fiiilimsiler Fiil Cümlesi Fiil Çekim Tablosu Fiil Nedir Fiiller Fiillerde Yapı Fiillerde Anlam Kayması Fiillerde Çatı Fiillerde Olumsuzluk Fiillerde Olumsuzluk Nedir Fiillerde Soru Fiillerde Soru Anlamı Fiillerin Anlam Özellikleri Gazete Dergi Adlarının Yazımı Geçişli Geçişsiz Gelecek Zaman Geniş Zaman Gerçek Anlam Gereklilik Kipi Giriş-Gelişme-Sonuç Görülen Geçmiş Zaman Günlük Konuşmalar Haber Kipi Haber Kipleri Haber Kipleri Nedir Hareket Fiilleri Hece Ölçüsü Hikaye Birleşik Hitap Sözcüklerinin Yazımı İle'nin yazımı İlgeçler İlgi Zamiri İyelik Zamiri İlköğretim 6 İlköğretim 7 İlköğretim 8 İmla Kuralları İnanmak İsim İsim Cümlesi İsim Tamlamaları İsim-fiiller İstek Kipi İş Fiilleri İşaret Sıfatları İşaret Zamiri İşteş Kafiye Kafiye Çeşitleri Kafiye Nedir Kafiye Şeması Kafiye Şeması Nedir Kazanımlar Kelime Bağlacı Kelime Halindeki Zamirler Kelime Türleri Kelimelerde Anlam İlişkisi Kelimenin Yapısı (Ek -Kök) Kılış Fiilleri Kıta Ki'nin yazımı Kip Kip Kayması Kip Nedir Kip Tablosu Kişi Zamiri Kişileştirme Kitap Adlarının Yazımı Kitle Konuşmaları Konu Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri Konuşturma Kök Kurallı Birleşik Fiil Kurallı Cümle Kurum Kuruluş Adlarının Yazımı Lirik Şiir Mani Tipi Kafiye Şeması Mastar Mastar Nedir Mecaz Anlam Mısra Mi'nin yazımı Miktar Zarfları Mübalağa Müfredat Nakarat Nasıl Tekrar Yapmalıyız Nesne Nesnesine Göre Fiil Çatıları Niteleme Sıfatları Noktalama İşaretleri Olay Yazıları Oldurgan Olumlu Soru Olumsuz Soru Olumsuzluk Eki Olumsuzluk Eki Nedir Oluş Fiilleri Ortaç Ölçü Ölçü Nedir Ön Adlar Özel ve Cins İsim Özne Öznesine Göre Fiil Çatıları Paragraf (Parçada Anlam) Pastoral Şiir Planlı ve Düzenli Çalışma Redif Redif Nedir Rivayet Birleşik Sarma Kafiye Şeması Satirik Şiir Sayı Sıfatları Sayıların Yazımı SBS Serbest Ölçü Serbest Şiir Ses Bilgisi Ses Olayları Sıfat-Fiiller Sıfatlar Sıralı Cümle Somut Anlam Somut ve Soyut İsim Soru Eki Mi Soru Sıfatları Soru Zamiri Soru Zarfları Soyut Anlam Söz Sanatları Sözlü Anlatım Türleri Sürerlilik Şahıs Ekleri Şahıs Ekleri Nedir Şair Şart Birleşik Şart Kipi Şiir Şiir Bilgisi Şiir Nedir Şiir Türleri Şimdiki Zaman Takısız İsim Tamlaması Tam Kafiye Tekil - Çoğul ve Topluluk İsmi Tekil Şahıslar Tekrarın Önemi Terim Anlam Teşbih Teşhis Tezlik Tunç Kafiye Türemiş Fiil Türkçe Türkçe 5 Türkçe 6 Türkçe 7 Türkçe 8 Türkçe Dersine Nasıl Çalışmalıyız? Türkçe Müfredatı Türkçe Programı Ulaç Uyak Nedir Ünlem İşareti Ünlemler Ünvan Sıfatları Vecize Verimli Ders Çalışma Yolları Vezin Yaklaşma Yan Anlam Yan Düşünce Yapılarına Göre İsimler Yapım Ekleri Yapıya Dayalı Anlatım Bozuklukları Yardımcı Fiil Yarım Kafiye Yazı Türleri Yazım Kuralları Yeni Müfredat Yer adlarının yazımı Kısaltmaların yazımı Yer Tamlayıcısı Yer-Yön Zarfları Yeterlilik Yüklem Zaman Kayması Zaman Zarfları Zamir Zarf Zarf Tamlayıcısı Zarf Tümleci Zarf-Fiiller Zengin Kafiye Zincirleme İsim Tamlaması